Τετάρτη 20 Αυγούστου 2014

ΑΠΑΝΤΗΣΗ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΕΚΑΚΗ σε ελλιπέστατο άρθρο (το οποίο βολεύει το σύστημα) της «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ» για τα κλεμμένα αρχαία της Κατοχής - και κατά του υπ. Πολιτισμού



Του Γιώργου Λεκάκη
δημοσιογράφου, συγγραφέα
στιχουργού, λαογράφου
 
Για το βιογραφικό του Γιώργου Λεκάκη δείτε εδώ.
Για την προσωπική του ιστοσελίδα δείτε εδώ.

Αγαπητοί συνάδελφοι, καλημέρα,
Διάβασα το άρθρο της κας Μαρ. Κακαουνάκη στην «Καθημερινή» (13.7.14) για τα κλεμμένα αρχαία των Γερμανών (κ.ά.) επί Κατοχής.
Η αρθρογράφος με αγνοήσατε πλήρως, όταν άλλοι δημοσιογράφοι (λ.χ. Ν. Χατζηνικολάου, Γ. Τράγκας, Δημ. Κωνσταντάρας, Β. Φλέσσα, κ.ά.) έχουν εναφερθεί εκτενώς στο έργο μου και το έχουν επαινέσει!
Έχω γράψει τρία βιβλία για όλα αυτά («Αρχαιοκαπηλίες των Γερμανών στην Ελλάδα επί Κατοχής», «Ναζί: Οι βάρβαροι του 20ού αιώνα», και «Κατεστραμμένες πόλεις και χωριά στην Ελλάδα επί Κατοχής», ενώ από τα «Επίκαιρα» κυκλοφόρησε σε ένθετο και κατ’ αποκλειστικότητα η απόρρητη έκθεση Ρόις, μεταφρασμένη και σχολιασμένη από εμένα)! Έχω γράψει επίσης και άπειρα άρθρα! Μπορείτε να τα βρείτε όλα αυτά στην ιστοσελίδα μου www.lekakis.com. Άρα ψευδώς αναφέρεται στην εφημερίδα πως η Έκθεσις του 1946 είναι η μοναδική γραπτή πηγή!
Επίσης, έχω κάνει δεκάδες ομιλίες και διαλέξεις για το θέμα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Εγώ έβγαλα πρώτος την έκθεση του 1946, που τα υπουργεία την είχαν και την έκρυβαν (;) επιμελώς τόσα χρόνια! Την οποία βέβαια άλλοι συγγραφείς και ερευνητές του θέματος την είχαν υπαινιχθεί.
Την έρευνα που αποφάσισαν, όπως λένε, να κάνουν στο υπουργείο, υποχρεώθηκαν να την κάμουν, κατόπιν όλης αυτής της εργασίας μου, και κατόπιν αποφάσεως του υπουργού, ο οποίος πιέστηκε από την δραστηριότητά μου. Όλο το χρονικό αυτής της αποκαλύψεως μπορείτε να το ιδείτε στα βιβλία μου αναλυτικά.
Αυτά όλα τα ξέρει η υπεύθυνη που συνεντευξιάζεται στο ρεπορτάζ της «Καθημερινής», αρχαιολόγος κα Χούλια, η οποία είχε και επικοινωνία μαζί μου (και έντυπη και ηλεκτρονική).
Επίσης, σας επισημαίνω, ότι το ρεπορτάζ λέει ανακρίβειες, όσον αφορά τα κλεμμένα αρχαία αντικείμενα: Δεν είναι «περίπου 100», όπως αναφέρει η κα Χούλια στο ρεπορτάζ, αλλά... 8.500 είναι μόνο τα αναφερόμενα στην Έκθεση του 1946!!! Η αρθρογράφος θα έπρεπε να αναφέρει και την άλλη άποψη, όπως είναι κανόνας στην δημοσιογραφία, και όχι μόνο την επίσημη άποψη του υπουργείου, που θέλει να υποβαθμίσει την κλοπή των Γερμανών, όπως θέλει να υποβαθμίσει και το ύψος του κατοχικού δανείου, κ.ά. πολλά.
Οι «κάποιοι άσχετοι» που ασχολήθηκαν με το θέμα, όπως αναφέρει αναιδώς η κα Χούλια - και μεταφέρει ασχολίαστα η δημοσιογράφος - είναι – δυστυχώς γι’ αυτήν - δημοσιογράφοι, ιστορικοί, καθηγητές, βουλευτές... που έχουν συστήσει χρόνια τώρα το Εθνικό Συμβούλιο για τις Γερμανικές Οφειλές και την Επιτροπή Διεκδικήσεως Κατοχικού Δανείου και Κλεμμένων Πολιτιστικών Θησαυρών, δίνοντας επίσης διαλέξεις, ομιλίες, εκδίδοντας άρθρα, περιοδικά και εφημερίδες, ενώ έδωσαν και συνεντεύξεις Τύπου (έως και στην ΕΣΗΕΑ), στις οποίες η συγκεκριμένη εφημερίδα έλαβε πρόσκληση, αλλά δεν ήλθε ποτέ να παρακολουθήσει. Ας διαβάσει η κα Χούλια το άρθρο 24 του Συντάγματος και ας αναθεωρήσει σύντομα. Επίσης, ας το διαβάσει και η δημοσιογράφος και ας επενέλθει...
Θεωρώ ότι η εφημερίδα και η συντάκτις συμπεριφέρθηκαν ως εκ τούτου και αντισυναδελφικά και αντιδεοντολογικά, ως προς το πρόσωπό μου και το έργο μου (εμού και άλλων συντρόφων μου σε αυτόν τον αγώνα).
Παρακαλώ το ισχυρό συγκρότημα όπως επανορθώσει άμεσα, για να αποδείξει την ευαισθησία του πάνω στο θέμα με το οποίο καταπιάστηκε. Έτσι θα αποδείξει ότι δεν καταπιάστηκε με αυτό, ευκαιριακά και όψιμα, μόνο και μόνο για να διαφημίσει το έργο μιας επιτροπής του υπ. Πολιτισμού ή το έργο του υπουργείου, ή του υπουργού ή όποιου άλλου.
Δεδομένου ότι η εφημερίδα έχει – αντιδημοκρατικότατα! - απενεργοποιημένα τα σχόλια κάτω από την ηλεκτρονική δημοσίευση του άρθρου... και επειδή για όλα αυτά που σας αναφέρω, έχω γραπτά στοιχεία με ημερομηνίες... επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου...

Γ. Λεκάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλείσθε να μην γράφετε υβριστικά σχόλια, διότι θα διαγράφονται.